Egy év Új-Zélandon

Húsvéti szünet Canterbury-ben

2024. május 05. - sscchhtt

Március végére már igencsak beköszöntött az ősz, és vele járó hűvösebb időjárás is. Furcsa volt, így készülni a húsvétra. Magyarországon ilyenkor mindig a tavaszi első napsugaraknak örülünk, itt pedig még reménykedünk az utolsó meleg őszi napokban.

A húsvéti ünnep hosszú hétvégéjén egy olyan részre szerettünk volna menni, ahol még nem jártunk. Így esett a választásunk végül közép Canterbury régióra.

Egy igencsak hosszú (483 km - 6 órás) út vezetett Nelsontól a szállásunkig. De így is útba ejtettünk közben néhány csodás helyet.

Első megállónk a Brunner tó volt, ahol kicsit kinyújtóztattuk lábainkat, és gyönyörködtünk a kilátásban.

Közetkező kilátópontunk már a Déli-Alpok hegyvonlulatának elején volt. Elképesztő látvány nyílt a hegyeket átszelő viaduktra és az alatt folyó patakra.

Folytattuk utunkat a hegyvonulaton átvezető Athur's Pass átkelőhöz. Itt egy kis sétára indultunk a Devil's Punchbowl Waterfall (Az ördög puncsostálja vízesés)-hez. Látványos és nagyon kellemes kirándulás után megpillanthattuk a fantasztikus vízesést.
Szemerkélő esőben folytattuk az utunkat. A szállás hatalmas panoráma ablakjai beleértek a felhőkbe.

Másnap reggel csodás kilátásra keltünk. A napsütötte hegyek szinte ott voltak a szobában.
Egy kiadós reggeli után pedig a környék felfedezésére indultunk. Megmásztuk a közeli Peak hegyet. Mint kiderült a környék legmeredekebb mászását sikerült kiválasztanunk, de a látvány végül kárpótolt bennünket.

Végül lemerészkedtünk a magasból látott tó partjára is.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.