Egy év Új-Zélandon

Tavaszi szünet - 15-16. nap: Franz Josef gleccser, majd irány hazafelé

2023. 10. 07-08.

2023. november 19. - sscchhtt

Wanakától búcsút véve az utolsó állomásunk felé tartottunk, a Franz Josef  gleccserhez. Fantasztikus tájakon keresztül vezetett az utunk, élmény ilyen utakon csak kersztül autózni is.

Az utunkat néhány megállóval színesítettük. Először megnéztük a Fantail Falls és Thunder Creek falls vízeséseket.

Megálltunk a Knights Point Lookout kilátó pontnál is, ahonnan elképesztő kilátás nyílt a Tasmán tengerre.

Végül a Franz Josef glecxserhez megérkeztünk a Franz Josef faluba (nem bonyolítják túl a neveket).
Délután egy könnyed túrát terveztünk be a Tatare Tunnels-hez. Ez egy a 20 század elején a kibányászott szén elszállítására használt alagútrendszer egy rövid szakaszához vitt el. Sajnos nem voltunk túl felkészültek (gumicsizma, zseblámpa) így az alagútnak csak az első néhány méterét fedeztük fel, de az oda vezető útvonal kárpótolt mindenért.

Időközben ránk sötétedett, és befelhősödött az idő, így a gleccser meglátogatást áthelyezetük a következő napra. Jól is tettük, mert másnap ismét csodásan ragyogó napra ébredtünk. Reggel eltúráztunk a gleccserhez.

Élményekkel és látványokkal feltöltődve ültünk be az autóba, és állítottuk be úticélnak mostmár Nelsont. Csodás két hetet töltöttünk el a déli sziget bejárásával. És még így is marardt számtalan hely amit jó lett volna megnézni. De talán majd legközelebb.... ;)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.