Egy év Új-Zélandon

Tavaszi szünet - 11. nap: Milford Sound

2023. 10. 03.

2023. november 09. - sscchhtt

Ma már felhőtlen égre, ragyogó napsütére ébredtünk. Így gyorsan összepakolva, a tegnapi tervünk ma reggelre terveztük át. Viszonylag korán neki indultunk ennek az ikonikus útnak, a fű még deres volt az éjszakai fagy után. Már a fjord felé vezető út is számos látványos megállóhelyet nyújt az erre járóknak.

Első megállónk az Eglinton völgy volt, ahonnan lenyűgöző látványt nyújtottak a sík völgyből hirtelen magasodó havas hegycsúcsok.

Második megállóhely a Mirror Lakes (Tükör tavak), ahol valóban festői képet nyújtanak a tó fodrozódó fizében visszatükröződő havas hegyek.

Harmadik megálló a Falls Creek vízesés volt, ahol először találkozhattunk Hegyi Kea papagájokkal. Igencsak meglepődtünk, amikor autónkkal leparkolva, oda jött hozzánk és próbált némi kaját kérni.  A világ egyetlen alpesi papagáj faja, nagyon intelligens és kíváncsi természetű.

A vízesés (már már szokásos módon) elképesztő színekben pompázott. Hosszan lehetne csak nézni ezt az elemi erővel lezúduló kristálytiszta vizet.

Következő megállónk a Monkey Creek (Majom patak) volt.

És végül megérkeztünk a Milford Sound bejáratához. Idő szűke miatt most sétahajózásra nem indultunk a fjordba, csak egy rövid túrát tettünk a szemközti dombra.

Élményekkel és látvánnyal telítődve, folytattuk utunkat az eredeti tervekhez visszatérve. Így most irány Queenstown, az extrém sportok hazája. Délután megérkezve még volt egy kis időnk megnézni a belvárost, a tópartot (Lake Wakatipu) és vacsorázni egy jót.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2024.03.07. 02:06:27

Haha, a böste mamagájokkal megegyeztem volna, hogy van kaja, de cserébe hagynia kell magát meggyámbálni, fotózni, videózni.Minden csak egyezség kérdése.
:D
Nagyon szép helyek, az a Milfordi Hang Norvégiában is topligás lenne.

sscchhtt 2024.03.08. 01:09:24

@geegee: És még hajóra sem szálltunk. A fjordban hajókázni az még hozzátesz ehhez. A meredek sziklafal miatt sok patak vízesésként ér a tengerbe. És a hajók jó közel mennek a vízesésekhez. Hihetetlen