Egy év Új-Zélandon

Kirándulás Ausztráliába 4: Bundaberg és a Nagy-korallzátony

2024. május 31. - sscchhtt

Elértünk utazásunk legészakibb részére, Bundebergbe. Itt már valóban nyáriasabb lett az idő, és a tenger hőmérséklete is kellemesebb.

Első nap meglátogattuk a város botanikus kertjét. Gazdag élővilággal rendelkezik, így nagyon sok vizi, vízparti állattal találkoztunk. Kacsákkal, ludakkal, íbiszekkel, vízityúkokkal, vízi agámákkal.

A parkban elköltött kellemes ebéd után, utunk a híres ausztrál rumfőzde felé vettük az irányt, vagyis a Bundaberg Rum központjába. Az ide vezető úton láttuk a rengeteg cukornádültetvényt, és a földeket behálózó kisvasút rendszert, amivel az üzembe szállítják a learatott termést.
Az üzem teljesen automatán üzemel. A látogatókat vezető embereken kívül sehol nem volt senki. A túravezetők szépen végigvezettek minket a készítési fázisokon, kezdve a melasz készítéstől a főzésig. Látták, hogy szakértők vagyunk, így kóstoltunk is. :)

A gyerekekre gondolva a rumfőzde után a híres ausztrál üdítő üzemet is meglátogattuk. A gyömbér söréről híres üzem ma már rengeted új ízt is kínál. Ebből is megkóstoltunk párat, nem mind nyerte el a tetszésünk. :)

Szállásunk egy rögbi pálya mellett volt. A helyi keresztény gyülekezet hamburgerrel, sütikkel kínálták az ott kempingezőket.

Másnap reggel hajóra pattantunk. A szél fújt, a Korall-tenger hullámzott az emberek hánykolódtak.

3 óra vad fel-le hullámzás után megérkeztünk a Nagy-korallzátonyhoz. Sem a fénykép, sem a videó nem adja vissza a látványt.

A merülések után ebéd majd egy korallszigeten is sétáltunk. Mentünk egy kört egy üvegfenekű hajóval. És megnéztük a látványetetést egy víz alá merülő üvegszobából.

A hazaút szerencsére már sokkal simább volt. :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.