Egy év Új-Zélandon

Irány a nyugati part - West Coast 3 nap alatt

2023. 12. 26. - 29.

2024. február 10. - sscchhtt

Karácsony másnapján megérkeztek első (és egyben valószínűleg utolsó) magyarországi vendégeink! Nagyon jó volt újra ismerős arcokat látni, a fiúk már hetekkel ezelőtt számolták vissza a napokat. A következő néhány napot együtt töltöttük Krisztinával és Barnabással.

Karácsony lévén, egy csomag Nelson-i készítésű finomsággal leptük meg őket. :)

Egy rövid ház körbejárás után, már indultunk is egy közös kirándulásra. Nyugat felé vettük az irányt, és röpke 3 órás utazás után meg is érkeztünk első állomásunkra a nyugati parton, Cape Foulwind-re. Itt egy kellemes túrát tettünk a part mentén. Gyönyörű, érintetlen partja a Tasmán tengernek. Közben egy fóka kolóniát is meg tudtunk nézni.

Innen a part mentén haladva dél felé autóztunk tovább. Mesébe illően gyönyörű kilátás nyílt végig a tengerre. Alig lehetett az útra koncentrálni közben. Meg is álltunk egy kicsit ámulni és bámulni.

Elfoglaltuk a nagyon hangulatos, dzsungelben található faházikónkat, ami körül lakott néhány weka madár is. Néhány finom falat reményében állandóan az ajtó körül lézengtek. Sőt, a házunkhoz "beosztott" weka be is merészkedett a házba

Délután elindultunk felfedezni a rövid sétányira található sziklás tengerpartot. Amikor kiértünk az oda vezető sétaútra, és megpillantottuk az öblöt, leesett az állunk a látványtól.
Szerencsénkre apály volt, így be is tudtuk járni a sziklás, vízeséses tengerpartot.

Másnap reggel tovább csorogtunk dél felé, több fantasztikus megállót is beiktatva. Először megáltunk egy kisebb túrára a Pororari folyó partján.

Innen már csak egy pár perces utazásra megcsodáltuk a Pancake Rocks-t (Palacsinta sziklák).

Ebben annyira elfáradtunk, hogy egy szusszanásnyi szünetre megáltunk a beachen pihenni. :)

A következő megállonkon a parttól elszakadva, egy erdei sétára indultunk, néhány frissítő víezést is beiktatva.

Este Greymouthban szálltunk meg. Itt egy szabad kempingben közös grillezéssel a naplementében koronáztuk meg a programot. Említettük már, hogy országszerte ingyenes elektromos grillezők vannak a tengerpartokon, parkokban, játszótereken? Ahol pedig nincs áram ott gázos ingyenes grillezők vannak.

A harmadik napon még délebbre merészkedtünk. Megnéztük egy, az első telepesek idejét idéző skanzenfalut a Shantytown-t. Vonatozással, aranymosással és fagyizással múlatva az időt.

Délután egy újabb strandolással kényeztettük magunkat Hokitika partjánál. Bár csak bokáig merészedtünk a tengerbe, a hullámzásnak köszönhetően végül mindenki combközépig lett nedves. :D

29-én reggel búcsút intettünk egymásnak. Chris és Barna folytatták az utazást dél felé, mi pedig Nelson felé vettük az irányt. De előtte még csobbantunk egyet a Greymouth-i uszodában, megebédeltünk egy helyi pubban, és megnéztük a közelben lévő régi szénbánya telepet is.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.