Egy év Új-Zélandon

Új-Zéland - Északi sziget - 12. rész: Csodák egy napon

2024. március 29. - sscchhtt

Ez egy nagyon mozgalmas poszt lesz! Olyan dolgok szerepelnek benne, amik fantasztikus élményt adtak nekünk és csodás fényképeket adnak neked! Rotoruát elhagyva dél felé autóztunk, egészen a Taupo tóig.

Milyen jól hangzik egy kellemesen meleg sárfürdő. Az ember elmerül a kádban és csak élvezi a meleg iszap simogatását. Megnéztük ezt nagyobb kádban és a kellemes melegnél, forróbban.

A forró gőz és sárcseppektől el kellett szakadnunk ugyanis rendhagyó módon időre mentünk. Egy jól működő országban nem késnek a vonatok és a gejzírek is percre pontosan törnek ki! Mivel 10 éve már jártunk itt így tudtuk, hogy nem szabad késni.
Helyet foglaltunk a nézőtéren. Beszélgettünk nézegettük a bájosan füstölgő gejzír kráterét. Az idegenvezető pár szóban elmondta a gejzír történetét, majd előadását egy maori dal éneklésével zárta. Alig haltak el a dal utolsó hangjai, a gejzír elkezdett bugyogni és magasba lövelt a forró víz.

A gejzír után a közeli Wai-O-Tapu egyedülálló színes tavaihoz mentünk el. A forró víz kioldja a földben található ásványokat. Így születnek a zöld, rózsaszín, citromsárga forró tavak. A forró gőztől párszor az orrunkig sem láttunk, de érdemes volt átverekedni magunkat a ködön.

Sokszor meséltünk már, hogy az új-zélandi embereknek mennyire fontos a víz. Nem csak a tengerben fürdenek, hanem a patakokban és vízesésekben is.
De mi van azokkal akik nem szeretik a hideg vizet? Nos erre is van megoldás. Nekik ott vannak az ingyenes, meleg vizű patakok. Naná, hogy kipróbáltuk!

A kellemes meleg víz kicsit elálmosított minket, de azért továbbindultunk a világ talán legkékebb folyójához. A Huka river hihetlenül kék vize, a kötelező vízesés által felvert hófehér hullámok láttán még a fiúk is csendben maradtak kicsit. A képek sajnos nem adják vissza a színeket.
A "csónakázást" is ki kellett próbálni. Kicsit izgultam - Tibor -, hogy mennyire leszek vizes a hajóban, hátul a szélén ülve. De nem kellett sokáig ezen töprengenem. A legelső 360 fokos fordulónál lettem egy merő víz. Innentől már csak élvezin kellett a fel alá száguldást, a pörgéseket, a vízesés közvetlen közelébeni lágy ringatózást :)

A csónakból kiszállva egy teljes ruha és cipőcsere kellet az autóba beülés előtt. :)
A szállásunkat elfoglalva Taupo városában még egy kis városnézé is belefért. Estére megnéztük a világ egyetlen mekijét ami egy repülőgépben van.

Ez után a nap után sem kellett altató senkinek :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.