Egy év Új-Zélandon

Új-Zéland - Északi sziget - 5. rész: Hamilton és környéke

2024. február 28. - sscchhtt

Olyan szerencsések voltunk, hogy Krisztina és Barnabás velünk töltötték az utolsó új-zélandi napjaikat.
Első közös programunk egy esőerdei séta volt egy barlanghoz. Ebben az országban a barlangok többsége szabadon látogatható. Ennek hála láthattunk nappali fényben glow wormokat is.

A barlang után kis kocsikázás után máris megérkeztünk a Bridal Veil Falls-hoz. Az 55 méteres vízesést több kilátópontról is meg lehtett csodálni. Volt is mit néznünk.

Este tábort vertünk Hamilton városában egy tó mellett. Az ingyenes sütögető helyen megcsináltuk a szuper vacsinkat. Kriszék élménybeszámolót tartottak a Déli-sziget élményeiből. Ránk is esteledett. A tó melletti parkolóban maradtak a lakókocsisok, mi pedig elgurultunk a szállásunkra.

Másnap reggel egy kaori erdőbe mentünk sétálni. A kaori egy fantasztikus fafajta. Fája remekül faragható, szinte teljesen csomómentes. Így gyönyörű dolgok készülhetnek belőle. Ez okozta a fa vesztét is. Mára szinte 99 %-ban kitermelték. A maradék erdőkre nagyon vigyáznak. Az erdőbe a be és kilépéskor még a cipőt is le kell mosni. Felüdülés egy ilyen erdőben kirándulni. Gondoltuk.
A hegy tetejére vezető úton egyre több lépcső került elénk. És persze a lépcsősorok között is emelkedett az út. A 800. lépcsőnél derült ki, hogy a fokok be is vannak számozva. És jött a 900., az 1000. Ezt pár perc szuszogással megünnepeltük. Az 1200. után volt egy kis filmszakadás. Ami úgy a csúcsig tartott :) Összesen 1496 lépcsőfok legyőzésével jutottunk fel a kilátóba.
Viszonításképpen az Eiffel-toronyba 674 lépcső visz fel.

A lépcsők kisebb sokkot okoztak nekünk. Nyár lévén elég meleg is lett így elmentünk strandolni a Hamiltonon áthömpölygő Waikato folyó partjára.
A remek esti vacsorára már a kacsák is jöttek.

Másnap reggel elbúcsúztunk Christől és Barnától. Ők fájó szívvel a reptér felé vették az irányt. Mi pedig kicsit irigyeltük őket, mert nemsokára Magyaországon lesznek.
A búcsú után, hogy jobb kedvünk legyen elmentünk a Hamilton Gardensbe. Az ingyenesen látogatható hatalmas parkban különböző stílusú kerteket alkottak. Kicsit nosztalgiázva először a japár kertet néztük meg.

Aztán következett a kínai kert.

Egy falat India.

Természetesen kerti tó sem hiányozhatott.

Nem csak növényekkel, hanem épületekkel is megmutatták a kert hangulatát. Így volt ez a renesszánsz kertnél is.

Természetesen maori ház körüli kert sem hiányozhatott.

A szürreális hangulatú kert tényleg furcsa volt :)

Ez a kert fáraók korába repített el minket.

Hangulatos zugok, különleges padok, Narnia ajtó és még nagyon sok apró részlet tette különlegessé a parkot.

Természetesen járt a hűsítő fagyi is.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.