Egy év Új-Zélandon

Kirándulás Ausztráliába 3: Lakóautózás

2024. május 20. - sscchhtt

A következő öt napban folytattuk utunkat a kék hegységtől indulva, fel észak felé, egészen Bundabergig. Néhány esős napot kivéve csodás időnk volt. Az új-zélandi ősz után kellemes volt az Ausztrál ősz, ami inkább kellemes nyári meleg volt.

Számos fantasztikus helyet bejártunk az utunk során, nagyon sok izgalmas dologgal találkoztunk. Így csak egy tömörített változatot mesélünk el, a legizgalmasabb pontokról.

- Australian Reptile Park: Találkozhattunk az Ausztráliában élő állatfajokkal. Egészen közelről láthattunk aligátorokat, tasmán ördögöt, koalákat, teknősöket, dingókat, krokodilt, wombatot. És ami a legnagyobb élményt jelentette, hogy simogathattunk kengurukat. A látogatók között békésen ugráló kenguruk elfogadtak minden kedveskedő simogatást, vakarászást.

- Hunter Valley borvidék: Ausztrália egyik híres borvidéke, ahol számos kisebb-nagyobb borászat kínál kóstolási lehetőséget az érdeklődőknek. Itt kiválasztottuk egy családi pincészetet, és végig próbáltuk a teljes repertoárjukat. Mellé helyi termelői finomságokkal.

- Cápa és rája simogató (Irukandji Shark & Ray Encounters): Újabb nem mindennapi élményben lehetett részünk, ahogy a rájákkal vagy éppen cápákkal teli medencékben megérinteni ezeket a csodás teremtményeket. Különleges érzés volt a rájákat és cápákat végigsimítani, megpaskolni vagy csak gyönyörködni bennük közvetlen lközelről. És persze volt olyan is amiko lesből átúsztak át rajtunk.

- Anna Bay: Kis tengerparti élmény a Tasmán tenger másik oldaláról. Ahol még tevéket is láttunk! :) És az esti szálláshelyünk, vacsora készítéssel.

- Koala Hospital: Nagy hangsúlyt fektetnek a koalák védelmére. Korábban jóval nagyobb életterük volt. Ennek lecsökkenésével, igyekeznek a megmaradt részeken óvni őket. Egy sérült koalákat ápoló kórházban jártunk, ahol megnézhettük a lábadozó kis betegeket. Nem messze innen kinéztünk a tengerpartra is, ahol egy nagyon kellemes sétautat találtunk.

- Crystal Castle: Az erdő mélyén, kis kanyargós utak végén egy igazi gyöngyszemre, vagyis inkább kristályra bukkantunk! A világ legnagyobb kristályainak, geodáinak otthont adó kertben bolyongtunk, ahol akkora geoda is van, amibe bele lehet ülni.. Nagyon látványos a rengeteg kristályképződmény, a csodás kertben, némi keleti vallási és kultúrális elemekkel tarkítva. Igazi spirituális központ!

- Sunshine Coast: Egy kis útközbeni pihenőpontnak megálltunk ezen a tengerparton is, ami híres nyaralóközpont.

Innen már a túránk legészakibb pontja, Bundaberg felé vettük az irányt.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.