Egy év Új-Zélandon

Kirándulás Ausztráliába 5: Brisbane

2024. június 02. - sscchhtt

Bundabergből vissza dél felé fordultunk, és egy kimerítő autózás után megérkeztünk utolsó állomásunkra Brisbanebe. Ezzel együtt a lakóautózós kalandunk végére is értünk. Nagyon egyszerűen leadtuk szeretett járgányunkat és elfoglaltuk új szállásunkat a belvárosban. Már csak annyi időnk maradt, hogy egy rövid sétát tegyünk a belvárosban és megvacsorázzunk. Mire visszaértünk a szállásra már ránk is sötétedett.

Másnap elindultunk felfedezni Brisbanet. Ausztrália 3. legnagyobb lakosságszámú városa. Budapesthez hasonlóan szintén egy folyó szeli ketté, meglepő módon a Brisbane folyó. Itt azonban nem egyenesen átfolyik  a városon, hanem számtalan kanyarulattal teszi érdekessé. Itt is minden híd különleges, és egyedi arculatú.
A város hatalmas területen terül el. 15 000 km2 a közigazgatási területe. Ez Magyarorszak 1/6-a.

Betértünk egy interaktív, Jurassic World Lego kiállításra. Nem csak a nevében volt interaktív! A kiállítás a film témájából vett ötleteket. Voltak hatalmas építmények, állatok minden amit elvársz. És volt az interaktív rész.
- A megépített autókkal lehetett ugratni, versenyezni.
- A "laboratóriumban" fosszíliákat lehetett kirakni. Közben filmes hangok, fények.
- A látogatók közös erővel raktak ki egy kb 6-7 m2-es hatalmas képet.

Pár városkép.

A város szívében van egy ingyenes homokos strand. Vízimentővel, medencékkel, fákkal, ülőhelyekkel, íbiszekkel. Nem hagyhattuk ki ezt sem :)

A Brisbane feliratot sem hagyhattuk ki. Sajnos nagyon kevés idő jutott a városra, sokkal többet érdemelne. De nem tudtunk mit tenni másnap kora reggel indulnunk kellett.

Hajnali kilátás a szállásról.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.