Egy év Új-Zélandon

Új-Zéland - Északi sziget - 4. rész: Hamilton felé

2024. február 22. - sscchhtt

New Plymouth-t elhagyva, újra útra keltünk, és folytattuk utunkat észak felé. Amerre melegebb van. Útközben rengeteg csodás helyet jártunk be. Az északi sziget egészen más arcát mutatja Új-Zélandnak, más mint dél, de itt is lenyűgöző tengerpartokat, barlangokat és vízeséseket csodálhatunk meg.

Az első megállónk: Three Sisters and the Elephant Rock (Három nővér és az elefánt szikla). Jól időzítve apálykor érkeztünk így közelről is körbejárhattuk a sziklákat. Órákig el tudtuk volna nézni a hatalmas sziklák körül kavargó vizet, a hullámzó tengert és lenyűgöő partvonalat.

Második megálló: Waikawau Tunnel Beach (Alagút strand). Ide egy nagyon kietlen és zötyögős úton tudtunk csak eljutni. A végén már abban sem voltuk biztosak a világ vége utáni úton bármit is fugunk találni. De megérte és tényleg ott volt! Egy hosszú alagút, ezen keresztül lehetett eljutni a partra. A végén lépésről-lépésre tárult a szemünk elé a csodás látvány.

Harmadik megálló: Marokopa vízesés, egy könnyed sétával elérhető rövid kitérő volt. De mindenképpen megérte a látvány!

Negyedik megálló: Piripiri barlang. Ismét csak egy rövid megállót tettünk ehhez a szabadon látogatható barlanghoz. Nagyon kellemes sétaút vezetett el a barlanghoz, ahol pedig egy igen sötét barlangterembe lehetett lemászni.

Ötödik megálló: Mangapohue Natural Bridge. Itt egy korábbi barlang pár tíz- száz vagy millió éve beszakadt termében sétálhattunk. A sétaút végén egy ma még megmaradt barlang boltozat alá merészkedhettünk be.

Hatodik megálló: Waitomo Glowworm caves (Parázsféreg barlang). Az Új-Zélandon élő parázsférgek millióit csodálhattuk meg a néma és koromsötét barlangban csónakázva. Erről sajnos nem készíthettünk fotótkat. Erre érdemes rákeresni a Zinterneten. A képek, videók nem adják vissza a látványt. Elmondhatatlen, de nem fogsz csalódni. (Ezt élőben kell látni!)

Ezután a nagyon tartalmas nap után már éppen csak elvonszoltuk magunkat a következő szállásunkra. :) Erről is mesélünk hamarosan.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.