Egy év Új-Zélandon

Új-Zéland - Északi sziget - 3. rész: New Plymouth környéke

New Plymouth

2024. február 17. - sscchhtt

Megérkeztünk New Plymouthba, elfoglaltuk a szállásunkat, éz azonnal a város felfedezésére indultunk. Nem terveztük előre, de belebotlottunk egy fényfesztiválba. A város amúgy is látványos, és hatalmas parkját milliló fénnyel díszítették fel. Megvilágított pálmafás erdei ösvények, tavon úszó fény csónakok, fény alagúttá varázsolt híd, szivárnyványszínű vízesés csak hogy a legjavát említsük. Eszméletlenül élveztük a gyönyörű látványt, az aláfestő zenéket és egyszerűen az egész hangulatát.

Másnap reggel elindultunk a város partvidéki látványosságaihoz. Először megnéztük a Rewa Rewa hidat, ami különleges vonalvezetésével nyűgözött le minket. És innen remek kilátás nyílt a város mellett magasodó Tranaki hegy vulkáni kúpjára.

Ezután a Paritutu szikla megmászát vettük célba. Ez a 154 méter magas, vulkáni szikla maradvány már alatt állvány is látványos volt. Mi azonban bátrak voltunk, és elindultunk hogy feljussunk a csúcsára. Ide egy sziklákba vájt egysávos keskeny ösvény vezet fel és le. Nagyon izgalmas, és egyben kimerítő élmény volt feljutni, de a látvány mindenképpen megérte.

Innen egy kicsit délebbre autóztunk és megnéztünk egy régi hajóroncsot. Túl sok nem maradt meg a hajóból, de így is hangulatos volt tőle a tengerpart.

New Plymouth felé visszakanyarodva megálltunk a Pukeiti parknál. Többször is megdöbbentünk már, hogy milyen látványos parkok, kertek, helyek látogathatók teljesen ingyen. Rengeteg munka lehet egy ilyen terület fenntartása, mégis nyitott az érdeklődők részére. A fiúk kaptak még egy kis kincskereső térképet is, amivel lelkesen fedezték fel a megjelölt útvonalat.

A környező terület legmeghatározóbb eleme, kultúrális és természeti szempontból is, a Taranaki hegy. A sík területből fenségesen emelkedik ki a "tökéletes vulkán alakú" hegy, csúcsán hóval. A tökéletes jelzőt azzal érdemelte ki, hogy mintha körzővel húzták volna meg a hegyet. Így mi sem hagyhattunk ki egy rövid túrát rajta. Meg is néztük hogy a következő napon ragyogó napsütést ígérnek, és tökéletes lesz.

A ragyogó kék ég be is következett a túra napján, kivéve a hegyen fennakadt nagy felhőt :D

De az eső sem szeghette kedvünket, és elmentünk a választott túránkra. Ez egy látványos kilátású menedékházhoz vezetett, ahol természetesen a kilátás rész az esőfelhő miatt a szokottnál kevesebb volt.

Másnap reggelre eloszlott a takaró fehő, így ismét teljes csodájában állt előttünk Taranaki!

És még Új-Zéland legjobb lángosából is be tudtunk reggelizni :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.