Egy év Új-Zélandon

Új-Zéland - Északi sziget - 14. rész: Irány Napier

2024. április 11. - sscchhtt

A nyári szünetünk alatt sokadjára, de nem utoljára útra keltünk. A Taupo tó környékének búcsút intve, délkelet felé vettük az irányt.

Az utazás alatt ebédünket egy gyönyörű háttér (Waipunga vízesés) előtt töltöttük el. Majd robogtunk is tovább Napierbe. Az idő egy kicsit szomorkásra fordult, így aznap már csak egy rövid játszóterezésre futotta.

Másnap azonban a napsütés kárpótolt bennünket, és lelkesen indultunk a város, valamint környékének felfedezésére.

Első megállónk a Napier Botanical Gardens volt. A kert viszonylag kicsi, és gyorsan bejárható, de így is tartogatott pár gyönyörű helyszínt.

Ezután a belvárosba sétáltunk be. Napier híres az Art Deco építészetéről, ezeket az utcákat, épületeket csodáltuk meg.

Innen már csak egy lépés volt a tengerpart. Ki is élveztük a fehér tajtékos hullámok látványát.

Visszafelé sétálva véletlenül belebotlottunk és zene és étel fiestába, amit persze nem hagyhattunk ki. :)

Másnap a környéket baralngoltuk be. Jártunk az Atea A Rangi, maori csillag iránytűnél. Ahol egy-egy szoborral jelképezik a csillagokat, és a hozzájuk tartozó isteneket.

Felmásztunk a Te Mata csúcsra is. Ahonnan 360 fokos kilátás nylít a környék dimbes-dombos füves mezőire. Fantasztikus látvány volt a hegytetőről körbepillantani.

Végül belebotlottunk egy légi mentő, tűzoltó, rendőr...bemutatóba is, így kicsit ezekkel is megismerkedtünk. :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.