Egy év Új-Zélandon

Új-Zéland - Északi sziget - 13. rész: A Végzet Hegye

2024. április 04. - sscchhtt

Taupoból egy legendás Gyűrűk Ura helyszínre látogattunk el, nevezetesen a Végzet hegyéhez (Mount Ngauruhoe). Látványos útvonal vezetett körbe minket a Taupo tó körül, majd dél felé fordultunk a Tongariro Nemzeti Parkba.

Első megállónk a Mahuia zúgó volt, ahonnan már gyönyörű kilátás nyílt a nemzeti parkra. A végzet hegye mellett magasodó Mount Ruapehu havas csúcsa is fenséges látvány volt.

Innen már csak egy rövid autózást tettünk a Towhai vízeséshez. A gyönyörűen zúgó folyó és a nagy medencébe ömlő vízesés lenyűgöző látványt nyújtott a szikrázó napsütésben. A helyszín arról is ismert, hogy itt forgatták a Gyűrűk Ura filmekből ismert Gollam egyik rejtekhelyét.

Majd a Whakapapa faluból egy hangulatos túraútvonalat választva merészkedtünk közelebb (Mordorba) a Végzet hegyének tökéletes vulkáni kúpjához.

Itt sem maradhattunk vízesés nélkül, így megcsodáltuk a Taranaki Falls 20 méter magas zuhatagát.

Taupoba visszatérve egy könnyed hajókirándulásra indultunk még a tavon. A Balatonnál néhány km2-rel nagyobb tó, Új-Zéland legnagyobb tava.

Egyik legismertebb része, melyet mi is meglátogattunk, egy maori szikla faragás. A 14 méter magas, kézzel faragott emlék bár nem tekint vissza nagy múltra, 1980-ban készült el, mégis igazán impozáns megjelenése a maori művészetnek.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.