Egy év Új-Zélandon

Wharariki Beach, a Windows háttérkép

2024. június 16. - sscchhtt

Ismét Új-Zéland déli szigetének legészakibb pontja felé vettük az irányt. Korábban csak ezt a pontot néztük meg és túráztunk egy jót. (Cape Farewell)

Most azonban egy picivel tovább merészkedve a napunkat a mellette lévő Wharariki Beachen töltöttük. A parkolóban találkoztunk pávákkal és kacsákkal is. Még simizni is hagyták magukat pár potya falat reményében. A repülj páva bemutató után egy rövid sétával elértünk a partra.

Cipőinket ledobva élveztük a sziklák között hullámzó (pár fokos) vizet, a sok-sok felfedezni való járatot és elképesztő látványt a naplementében. Sokaknak ismerős lehet a parti sziklák formája a Windows 10 egyik háttérképéről :)
A látvány sokkal jobb mint monitoron. Órákat bóklásztunk a homokban.

Másnap a Golden Bay másik gyöngyszemét fedeztük fel. Egy hosszabb túrázásra indultunk a Rawhiti barlanghoz. Az igencsak emelkedős út végére kifulladva, de lenyűgözve szemléltük a barlang tágas bejárati csarnokát betöltő milliónyi cseppkövet. Ez a barlang is szabadon látogatható.

Nem messze innen megnéztük még a The Grove Scenic Reservet is. Ez egy rövid, de annál látványosabb szikla labirintus. Számos kis ösvényen fedezhetjük fel az erdőben megbújó hatalmas sziklatömböket. Ahonnan végül egy szűk szikla nyiláson kijutva csodás kilátás nyílt a környékre.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.