Egy év Új-Zélandon

Fiji, a kannibálok földje 2.

2024. június 25. - sscchhtt

A következő napon a környék felfedezésére indultunk egy kis csoportos buszos kirándulással. Nadi városában szálltunk meg, ennek kisebb-nagyobb nevezetességeihez látogattunk el.

Az első megállónk egy hindu templom volt, melynek gyönyörű épületegyüttesét járhattuk körbe. Az illem szerint a felnőtteknek egy kendőt kellett maguk köré tekerniük, és a cipőket is le kellett venni. Az épület körül még egy békésen legelésző szent tehénnel is összefutottunk.

Második megállónak egy suvenier boltba vezettek el bennünket. A vásárlási lehetőség mellett itt egy hagyományos kava ceremónián is részt vehettünk. A kava ital a Csendes-óceáni szigetvilág kultikus itala, melyet a kava növény szárított és porított gyökeréből, egy szertartás keretében készítenek el. Igen bizarr élményt nyújtott egy  bevásárló központ egyik sarkában részt venni ezen a bemutatón. A második bizarr élmény a kava íze volt :)

Nem éppen rezzenéstelen arccal ledöntöttük az italt és irány tovább, egy helyi piacra. Itt megismertettek bennünket több helyi zöldséggel és gyömölccsel, amikből a kóstoló után tudtunk frissen vásárolni is.

Teletömve a hasunkat finomságokkal, elindultunk a városunk melletti egyik faluba. A fidzsii emberek hagyományosan törzsekben élnek. Ez még a mai napig is sok helyen megmaradt, így a falvaik is egészen máshogy szerevződnek. Egy-egy falu lakói egy törzshöz tartoznak, középen a törzsfőnök házával, és annak szabályaival.

Először megnéztük a faluhoz és környékhez tartozó iskolát. Itt az egyik osztály tartottak egy kis bemutatót nekünk. Az oktatás igen szerény körülmények között történik. Az oktatás főleg angolul zajlik, de természetesn a fidzsiül is tanulnak.

Majd körbevezettek a faluban is.

Fiji legnagyobb szigetének közepén egy nagy hegyvonulat fekszik, melynek sziluettje nagyon hasonlít egy alvó óriásra, így erről nevezték el (The Sleeping Giant) Következő állomásunk a hegyvonulat lábának fekvő kertbe vezetett (Garden of the Sleeping Giant).

Az utolsó megállónk egy hőforrásnál kialakított fürdő volt. Itt a hagyománynak megfelelően, először bekentük magunkat gyógyító iszappal, majd három egyre melegebb és melegebb medencében lemostuk magunkról az iszapot

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.