Egy év Új-Zélandon

Picton

2024. június 19. - sscchhtt

Hamarosan az Új-Zélandon töltött egy évünk végéhez közeledünk. De még néhány kirándulás belefér! :)

Így most Pictonba mentünk el egy hétvégére. Már az oda vezető út is fantasztikus kilátást tartogat. Ezt az utat már bejártuk, de akkor siettünk az Északi-szigetre tartó kompra. A szédítően sok kanyar miatt amúgy is meg kell állni pihenni, de a látvány miatt érdemes is volt.

Picton biztosítja az északi és déli szigetet összekötő kompjáratok kikötőhelyét. Így amikor Nelson felöl beérkeztünk a városba, az első látványosság a kikötő, ahol éppen láthattuk az érkező komp "beparkolását".

Innen elmentünk a város melletti földnyúlványra túrázni egyet. Pompás kilátás nyílt a vízre, a szomszédos hegyekre. Komoly logisztikának és számolásnak köszönhetően éppen a földnyelv végén voltunk amikor odaért egy Wellongtonba tartó komp. Mázlink volt, na :)

Estére egy remek szállást találtunk, kilátással a kikötőtre. Kicsit még körbejártuk az egyuccás belvárost és a Picton Memorial Parkot. Az 5000 fős városban számtalan étterem, szuvenír shop, pub várta az utazókat.

Másnap elindultunk visszafelé, útba ejtve néhány kiránduló és piknikező helyet.

Végül megálltunk megnézni egy korai telepesek által épített kunyhót. Bekukkanthattunk a berendezett szobákba, hogy milyen körülmények között éltek itt Új-zélendon a 19 század végén.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.