Egy év Új-Zélandon

Blenheim

2023.12.21-23.

2024. február 07. - sscchhtt

Ez a szokottnál több képet tartalmazó poszt :)

Csütörtök
Még karácsony előtt elutaztunk a közeli Blenheim városába. Peti hivatalos volt egy strandos szülinapi buliba. Utána indultunk is. (Lehet lesz majd egy poszt az új-zélandi uszodákról is.)
Beszéltünk itteni magyarral aki 15 éve él itt, de még nem találkozott rendőrrel az utakon. Zsuzsa már a második szondát fújta hat hónap alatt. :)
Pár fotó a tájról és a szállásra érlezéskor. Az utolsó képen jól látszik, hogy ki minek örült a legjobban :)

Péntek
Délelőtt kis sétára indultunk. A város szélén csordogáló patak mellett rengeteg futóval, kutyasétáltatóval találkoztunk. Szinte mindenki úgy köszönt ránk, mintha régi ismerősök lennénk.
A patakpart után egy park, golfpálya, rózsaliget és játszótér volt a programunk.

Kémeink jelentették, hogy a város közelében egy hajóroncs látható a tengerparton. Délután csapatunk elindultunk a jelzett koordinátához.
A roncsot egy mocsaras, tundrás, sivatagos úton lehetett megközelíteni. A távolban hegyek. Körülöttünk nyugalom. Lett volna, ha a két fiú nem pörög rá a hajóroncs gondolatára :)

A gőzösnek már csak a rozsdás váza várt ránk.

A soványabbak belülről is megnézték a hajóroncsot.

Szombat
Új-Zéland csipkés tergenrpartja rengeteg csodálatos öblöt rejt. Ennél az öbölnél - is - apálykor fel lehetett mászni a sziklákra. Szerintünk megérte a fáradtságot.

A tengertől visszafele megálltunk egy kis decemberi cseresznyeszedésre. Sapka és sál nélkül! :)
Mi a szedd és edd magad módszert alkalmaztuk. Fekete, nagyszemű, ropogós és mézédes cseri volt a fákon. Utánunk csak levél :)
Érdekesség, hogy a cseresznyés teljesen be van takarva hálóval a madarak ellen. Ezért a fák is jóval alacsonyabbar vannak metszve mint otthon. Ez a hálóval takarás látható szőlőn, avokádón, barackon, almán, epren és más gyümölcsökön is.

Ellátogattunk egy I. és II. világháborús repülőket bemutató kiállításra. A hatalmas hangárokban lévő repcsik nem csak egyszerűen ki voltak állítva, hanem 1:1-es "makettként" életképeknek, diorámáknak be voltak rendezve. Elsősorban a férfiaknak szólnak a következő fotók.

A II. világháborús gépek

Míg a hangárokban tátottuk a szánkat, eleredt az eső. Így hazaindutunk. Útközben pedig ünnepi hangulatba ringatott minket egy karácsonyfa az út mellett.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.