Egy év Új-Zélandon

Új-Zéland - Északi sziget - 8. rész: Irány Auckland!

2024. március 07. - sscchhtt

Fájó szívvel hagytuk el ezt a fantasztikus szállást és indultunk az ország legnagyobb városa felé. Természetesen most sem maradtunk útközben látnivaló nélkül. Igen, kitaláltad vízesés jött velünk szembe! :)

Whangarei Falls, Wahngarei városának szélső házaitól van úgy 150 méterre. A látvány most is lenyűgöző volt.

A következő látnivalónk nem vízesés, hanem barlang volt! A Waipu caves ingyenesen és szabadon látogatható. Izgatottan vetettük be magunkat a barlangba. A cipőket ledobva gázoltunk a hűs (hűs=naaaaaaaaagyon hideg) barlangi patakban. Csak a telefon fénye verődött vissza a sötét falakról. Pár kanyar a föld alatt és már a külvilág fénye sem látszott. A kíváncsiság tovább vitt minket a föld alá. Úgy 150-200 méter volt a barlang hossza. Az utolsó nagy teremben pedig ott volt amiért érdemes volt a jéghideg vízben lépdelni. A plafonon ott tündökölt sok száz glow worms. A fénykép nem adja vissza a fenséges látványt!

Lassan, de biztosan közeledtünk Aucklandhez. A változatosság kedvéért útba ejtettünk egy újabb vízesést. A Piroa Falls vize csak pár fokkal volt melegebb a barlangi pataknál. De többen fürödtek benne. :)

Késő délutánra értünk a szállásra. Már csak egy rövid sétát tettünk a környéken.

Auckland City Új-Zéland legnagyobb városa. Népessége 450 000, de az elővárosaival együtt 1,4 millió ember él itt. Azaz az ország lakosságának 30%-a. Ezzel természetesen az ország legnagyobb városa, de emellett még Óceánia ötödik legnagyobb városa is.
Igazi multikulturális olvasztótégely. A város lakosságának 30%-a ázsiai származású. Aucklandben a
negyedik legnagyobb a külföldön született népesség aránya a világon. A lakosok 39%-a nem itt született.
Maori neve Tāmaki Makaurau, ami azt jelenti, hogy "sokak által vágyott Tamaki". Mi is vágytunk megismerni a várost, így nekiindultunk.

Elsőnek természetesen a város egyik jelképét néztük meg. A Sky Tower 328 méter magas kommunikációs és kilátótorony. A déli félteke legmagasabb, a világ 13. legmagasabb építménye.
A fő kilátó 186 méter magasan van. A legfelső kilátó rész a Skydeck, 220 méter magasan található. Teljesen körbe lehet sétálni az üvegfalak mögött. Több ingyenes távcsővel lehet a távoli hegyeket és a lábunk alatt elterülő várost. Nem volt könnyű elszakadni a nagyváros felülnézeti látványától.

A négy hetes túránk alatt egy napon esett. Ez volt az a nap.

Másnap a város melletti vulkánra sétáltunk fel. A város lenyűgöző volt a délelőtti fényben. A Mt Eden vulkánkürtője teljesen körbesétálható.

Délután a Winter Gardenben nézelődtünk. Ez a kert is ingyenesen látogatható.

A szállásra visszasétálva egy család madarakat etetett. Megkínálták a fiúkat is. A kacsákból, libákból és galambokból álló vegyes csapat zajongva vetette rá magát a csemegére.

A városra a régi (max 180 év) és az új keveréke jellemző. Simán megférnek egymás mellet a pár emeletes téglaházak és a felhőkarcolók. Ennyi idő alatt még felszínesen sem ismertük meg.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.