Egy év Új-Zélandon

Új-Zéland - Északi sziget - 7. rész: Cape Reinga

Új-Zéland legészakibb pontja

2024. március 02. - sscchhtt

Tovább is van, mondjam még...avagy észak felett is van még észak. Irány Cape Reinga, Far North (messze észak).

Azt hittük már északon vagyunk, de amikor beütöttük a GPS-be az uticélunkat, kiderült, hogy még közel 200 km és 3 órás autózás vár ránk! De lelkesedésünk nem tört le, ha már voltunk a legdélibb ponton (Bluff), el kell menni a legészakibbra is. Ahogy haladtunk észak felé úgy lett egyre melegebb. Nagyon jól tettük, hogy szembeszáltunk az északi forrósággal, mert egy életre szóló élményben és látványban volt részünk.

Az út végén egy jól szervezett parkolóval várták a turistákat, ahol folyamatos körforgásban irányították az autókat. Innen egy átjáró kapuval lehetett kilépni a kilátóhoz tartó sétaútra. A tűző napon bandukoltunk és tátott szájjal figyeltük a lépésről lépésre egyre csodálatosabb kilátást, benne a híres Reinga-foki világítótoronnyal.

Visszafelé vettük az irányt, közben néhány megállóhelyet beiktatva. Először megálltunk a Reinga-fokhoz közeli tengerparton piknik ebédelni. Megunhatatlan ezeknek a partoknak a látványa. A hullámzó tenger mellett a szabadban elkölteni az ebédet, vagy csak nézni a kék és fehér hullámokat.

Egy rövid autózás után elértünk az Óriás homok dűnékhez. Hihetetlen élmény a zöld tájból egyszercsak belépni a teljes sivatagi tájba. Hatalmas homokdűnék ameddig csak a szem ellát.
Új-Zéland ezer arcú ország! 15 kilométeren belül sivatag, vakítóan zöld erdő és tengerpart. Ami a vendég akar :)

Még egy gyönyörű tengerpartot útba ejtettünk, ahol homok helyett apróra tört és finomra csiszolódott kagylóhéj alkotta a partot.

A szállásunkra visszaérve, kihasználtuk újra a pancsolási és a grillezési lehetőséget is. Fantasztikus vacsorát készítettünk magunknak. :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.