Egy év Új-Zélandon

Új-Zéland - Északi sziget - 1. rész: Indulás

Nelson-Picton-Welington-Palmerston North

2024. február 12. - sscchhtt

December közepén véget ért az iskolai tanév, és kezdetét vette a nyári szünet. Az első utunk Blenheim-be vezetett (bővebben), majd a karácsonyt Nelsonban ünnepeltük meg. Karácsony után a nyugati partvidéket fedeztük fel (bővebben). A szilvesztert ismét Nelsonban töltöttük, egy fantasztikus magyar helyi közösséggel együtt.

Szilveszter után keltünk útra, hogy bejárjuk Új-Zéland északi szigetét is. A tavaszi szünetben néztünk körbe a déli szigeten (bővebben).

Utazásunkról néhány összefoglaló adat:

- Napok száma: 29

- Szállások száma: 10

- Autóval megtett km: 4380 km

- Gyalog megtett km: 290 km (19,4 km - a legtöbb gyalog megtett km egy nap)

- 3237 elkészített fénykép és videó :D

Január 2-án reggel korán útnak indultunk, elautóztunk Nelsonból Pictonba, ahonnan a két szigetet összekötő komp indul. Röpke két órás várakozás után sikeres feljutottunk a kompra, kényelembe helyeztük magunkat és elindultunk. A kisebb gyerekeknek játszósarok és bohóc által osztogatott lufiállat, a nagyobbaknak foglalkoztató füzet segít átvészelni az utat.
A Cook szoroson 3,5 óra alatt lehet átkelni, és talán a Föld egyik leglátványosabb kompútja, a két sziget közötti kis szigeteket és földnyúlványokat figyelve.

Wellingtonba érkeznek meg a kompok. Mi innen azonnal továbbautóztunk észak felé, mivel a fővárost.az utazásunk végén fedeztük fel jobban. Az első állomásunk felé közeledve egy gyönyörű kilátóponton (Paekakariki) álltunk meg ebédelni.

Innen már egyenesen Palmerston North városába gurultunk, letudva a mai napra tervezett 364 km-es távot.

Délutánra és másnapra a város és környékének megismerését terveztük. Végigsétáltunk a város mellett csörgedező Manawatu folyó partján, és kiélveztük a mellette elterülő hatalmas park adta élményeket.

Megnéztük a folyóban úszkáló angolnákat, kilátópontot, a rózsakertet, kisvasutat,  játszóteret, valamint egy szabadon látogatható állat és növény rezervátumot.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.